Program Projektu the Avenue

Temat wiodący: 7 nawyków skutecznego działania czyli girl power w praktyce

 

22.10.2020

1. PROAKTYWNOŚĆ – JAK BRAĆ SPRAWY W SWOJE RĘCE?

Główne punkty zajęć

  • Wszystkie zmiany w mają początek w tobie samej. Zacznij od człowieka w lustrze!
  • Ludzie proaktywni opierają swoje wybory na wartościach. Nie mogą kontrolować wszystkiego co im się przydarza, ale mogą i chcą kontrolować swoje reakcje. Opłaca się być proaktywnym bo dzięki temu nie jesteśmy przesadnie drażliwe, szybko bierzemy się w garść, koncentrujemy się na właściwych rzeczach i bierzemy odpowiedzialność za swoje życie
  • Wykorzystujemy czas nauki w liceum, aby rozwinąć wiedzę oraz inne umiejętności i kompetencje, a także zadbać o zdrowie i urodę uprawiając sport! Cokolwiek zdarza się w szkole zawsze porażki możemy obrócić w zwycięstwa i zmienić postawę z „nie mogę” na „mogę”
  • Uczymy się wybierać spośród różnych propozycji. Kluczem do dobrej organizacji czasu jest zweryfikowanie, które aktywności pozaszkolne są potrzebne, a które należy odrzucić – nie zawsze więcej znaczy lepiej. Masz narzędzia, którymi możesz się kierować”: samoobserwacja, sumienie, wyobraźnia, siła woli
  • Nawiązujemy dobre relacje. Podstawą dobrego samopoczucia w szkole są relacje z ludźmi – koleżankami, kolegami, przyjaciółmi, znajomymi, nauczycielami. Nigdy nie jest za późno, by o nie zadbać; Wyciągajmy rękę do zgody, bądźmy asertywne tam gdzie trzeba, same szukajmy okazji do poznawania nowych osób

Tutoring

  • Jakie są moje nadzieje, obawy, wyzwania związane ze szkołą w tym roku szkolnym?
  • Jaki jest mój najlepszy I najgorszy nawyk?
  • Jakich reaktywnych I proaktywnych zwrotów najczęściej używam?
  • Jakie stawiam sobie cele?
  • Jak zamierzam zorganizować swój czas?

 

26.11.2020

2. CEL DZIAŁANIA. CASTING DO „MAM TALENT”.

Główne punkty zajęć

  • Cokolwiek robisz, określasz przy tym cel działania nawet gdy są to szkolne projekty, wypieki kulinarne czy impreza urodzinowa. Pytanie gdzie i kim chciałabyś być za rok, 2, 3 lata? Czy jesteś gotowa na uporządkowane wybieganie myślami w przyszłość I realizację marzeń?
  • Spisanie misji życiowej będzie dla Ciebie początkiem wielkich i fundamentalnych zmian Odkrycie talentów pomoże ustalić co chcesz robić w życiu, a przemyślenie celów zdopinguje Cię do działania … od razu!
  • Warto podejmować nowe wyzwania i przełamywać bariery wierząc we własne możliwości – właśnie: czy wierzysz w siebie, czy jesteś dla siebie wyrozumiała?

Tutoring

  • Opisz najważniejsze umiejętności potrzebne do osiągnięcia sukcesu w twojej karierze
  • Moja misja i cele życiowe
  • Na jakim rozdrożu teraz stoję i jaką wybrać ścieżkę

 

07.01.2021 - termin zmieniony na 21.01.2021 w związku z decyzjami rządu odnośnie ferii

3. RZECZY WAŻNE I WAŻNIEJSZE.JAK BUDOWAĆ FINANSOWĄ NIEZALEŻNOŚĆ.

Główne punkty zajęć:

  • Im lepiej się zorganizujesz, tym więcej masz czasu i efektywniej działasz. Nasz czas dzielimy na sprawy ważne i pilne – sprawdź czy wszystko u Ciebie jest na swoim miejscu;
  • Jeśli potrafisz przezwyciężyć swoje lenistwo i słabości, stawisz im czoło, możesz zwyciężyć – ćwicz siłę woli, także w zakresie finansów. Nie na wszystkie wydatki możemy sobie pozwolić – każdy dom ma swój budżet, a dobre nawyki w oszczędzaniu pieniędzy przydają się na całe życie;
  • Warto poznać reguły rządzące finansami, planować wydatki, założyć konto bankowe, nauczyć się roztropnego korzystania z płatności internetowych, bankomatów.
  • Najważniejszym źródłem dochodu i poczucia niezależności/bezpieczeństwa jest praca, a edukacja finansowa nie powinna polegać wyłącznie na uczeniu się na własnych błędach.

Tutoring:

  • Na co marnuję najwięcej czasu, z czym najbardziej się ociągam – jak to zmienić?
  • Moje nawyki i praktyki w zakresie oszczędzania
  • Możliwości samodzielnego zarabiania pieniędzy

 

18.02.2021

4. METODA „WIN – WIN”. NEGOCJACJE NA WAGĘ ZŁOTA.

Główne punkty zajęć:

  • Skoro podstawowym budulcem naszego życia są relacje z ludźmi warto je odpowiednio kształtować nie skupiając się na błędnie rozumianej rywalizacji prowadzącej wprost do poczucia porażki;
  • Strategia „wygrana-wygrana” opiera się na przekonaniu, że każdy może wygrać, nie uszczuplając innym; pragniemy by inni także osiągali sukcesy i to napełnia nas pozytywnymi uczuciami;
  • Można tego dokonać zwyciężając samą siebie – swoje kompleksy, niepewność, a może i perfekcjonizm. Nie potrzebujesz porównywać się z innymi – wiesz co tak naprawdę się liczy;
  • Asertywność to umiejętność zachowania się równocześnie z szacunkiem dla siebie i dla innych. Warto rozwijać tą umiejętność - osoby, które potrafią być asertywne są bardziej zadowolone z siebie, z relacji z innymi ludźmi, cieszą się lepszym zdrowiem i potrafią zadbać o to co dla nich ważne, nie narażając przy tym na szwank swojego otoczenia.

Tutoring:

  • W czym najczęściej porównuję się do innych?
  • Jaką prezentuję postawę życiową: (postawa nad, partnerska, pod) wygrana-przegrana, przegrana-wygrana czy wygrana-wygrana?
  • Co sprawia, że nie jestem asertywna?

 

25.03.2021

5. TRUDNA SZTUKA SŁUCHANIA CZYLI JAK ZACZĄĆ BUDOWAĆ RELACJE

Główne punkty zajęć:

  • Nawyk słuchania jest kluczem do porozumiewania się z innymi – ludzie otwierają się przed innymi dopiero wówczas, gdy czują że będą zrozumiani i szanowani. Forma słuchania zmierzająca do rzeczywistego porozumienia to słuchanie empatyczne – zacznij je stosować
  • Umiejętność współpracy i nawiązywania relacji w dużym stopniu decyduje o Twoich osobistych sukcesach
  • Dotrzymując obietnic, sprawiając innym drobne przyjemności, będąc lojalną, uważnie słuchającą, a także przyznającą się do błędów osobą, w dodatku stawiającą sprawy jasno – jesteś na najlepsze drodze by odbudować zniszczone relacje lub stworzyć nowe wieloletnie przyjaźnie

Tutoring:

  • Zastanów się w jaki sposób słuchasz innych – koleżanki i kolegów, rodziców, nauczycieli;
  • Jakie małe kroki możesz poczynić by dotrzymywać słowa, sprawiać innym drobne przyjemności, być lojalną, słuchać uważniej i przepraszać częściej?
  • Jaki przyjmiesz sposób działania gdy sprawy nie toczą się wg Twojego scenariusza – jak przedstawisz jasno swoje oczekiwania?
  • Ćwiczenia z komunikacji

 

06.05.2021

6. DĄŻ DO SYNERGII. TY TEŻ MOŻESZ BYĆ LIDEREM.

Główne punkty zajęć:

  • Synergia jest wszechobecna, a jednak nie przychodzi sama, jest wynikiem długotrwałego procesu który zaczyna się od odkrywania bogactwa różnic. Istnieje konkretny plan osiągania synergii – możesz wdrożyć i wraz z Twoim otoczeniem znaleźć najlepsze rozwiązania.
  • Przywództwo to służba, a najcenniejszym osiągnięciem lidera jest poprowadzenie swoich podopiecznych w taki sposób, aby byli przygotowani również do bycia liderami. Możesz sprawić, że inni będą za Tobą podążać, że zainspirujesz ich do działania, realizując wspólne i dobre cele.
  • Lider nie jest po to, by rozkazywać i karać – lider we współczesnym świecie jest dzięki ludziom i dla ludzi. Jego głównym zadaniem jest wskazywanie właściwego kierunku oraz dawanie dobrego przykładu (wiarygodność). Dzięki jego dobrym działaniom nie tylko mogą zyskać jego współpracownicy, ale także dzięki nim – świat może stać się lepszym miejscem

Tutoring:

  • Pomyśl o tym kto Cię irytuje – czego mogę się od niego nauczyć?
  • Cechy lidera – jak mogę nim zostać, co wiąże się z taką rolą?
  • Co mogłabym zyskać i zaoferować otoczeniu wchodząc w rolę lidera?

 

17.06.2021

7. CZAS DLA SIEBIE – SERUM REGENERACYJNE NA CO DZIEŃ

Główne punkty zajęć

  • Regularne wzmacnianie 4 filarów życia: ciała, umysłu, serca i duszy – to podstawa regeneracji sił.
  • Dbałość o własne ciało poprzez odpowiednią ilość snu, relaks, sport i dobre odżywanie możesz realizować na milion sposobów. Ważne by je określić i stosować regularnie.
  • Trenowanie umysłu poprzez czytanie to piękny i bardzo pożyteczny sposób spędzania czasu, zwłaszcza gdy poszerzasz horyzonty o swoje pasje;
  • Najlepszym lekiem na chandrę jest śmiech, spotkanie z przyjaciółmi – śmiech właśnie pomaga radzić sobie z przeciwnościami losu, redukuje poziom stresu, relaksuje nasz organizm;
  • Na pewno masz swoje metody na odnowę duszy – modlitwa, medytacja, wolontariat, pisanie wierszy, kontakt ze sztuką; znajdź to co najbardziej Cię porusza,

Tutoring:

  • Jaki jest Twój pomysł na uprawianie sportu, codziennie i regularnie
  • Lista lektur pozaszkolnych, blogów, podcastów
  • Czego najbardziej się boisz? Co zrobisz by więcej się śmiać?
  • Jaka jest Twoja metoda na odradzanie duszy?

Uwaga: Przedstawiamy Państwu zarys programu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian tematyki i zakresu prowadzonych zajęć. Ewentualne zmiany nie będą jednak wykraczały poza ramy celów i idei projektu.